CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 15, 2009

Azam Baru..

Hari ni saya berazam nk tulis ayat ayat dalam blog ni dengan elok..Tapi untuk hari ini saje yer...hik3...sebab mungkin tiade ape ape cite baru nk tulis..jadi untuk memanjangkan cerita ini...ayat mesti la kene betol betol..kalau buat ayat ringkas...mungkin tidak sepanjang mane la....Topik arini ialah kenape dan mengapa lelaki dan perempuan tidak boleh berkawan terlampau rapat....haha. Bagus tak topik ni....


Pada pengamatan saya yang xseberapa pandai dan berpengalaman.. memang saya setuju sangat sangat...ini kerana lelaki yang berkawan dengan perempuan dan perempuan berkawan dengan lelaki akan menjadi sedikit lain akhirnyer...Salah seorang mungkin akan tersilap dan tersalah anggap atau kalo tidak tersalah pon mungkin menjadi tidak seberapa elok.
Akan menimbulkan syak wasangka kepada orang lain. Lagi yang tidak elok kalo dia sudah berpunya...haha.. jadi mungkin sangat tidak elok lah perkara begini yer...Jadi sebelom berkawan, seseorang itu mesti lah berterus terang. tidak perlu sorok sorok. tidak membawa sebarang kebaikan..keburukan yang akan menjelma.

Tapi kalo berkawan yang memang ikhlas tanpa ade perasaan memang amat digalakkan. Bagus sangat sangat sebab ade peribahasa mengatakan" berkawan biar beribu..berkasih biar satu jer yer" hik3.. Kalo nak berkasih ramai ramai. sila la sediakan kubu sebelum taufan melanda...hihi.. itu pon kalo betol betol kukuh la kubu.. nasib tak baik. anda dan kubu anda skali terbang...haha.

Seseorang yang matang akan memikir kan dengan bijak untuk menyelesaikan perkara di atas...Mungkin berteros terang memang sesuatu yang sangat sesuai. Ini adalah kerana anda tidak perlu berasa bersalah kalau sesuatu yang bukan anda buat berlaku...anda faham faham sendiri...sebab saya pon tidak berapa paham ape yang saya tulis ni....hahhaha. ayat skema macam ni mmg saya tak boleh belah..

saya da tak mampu jadi skema lagi...baik saya belah dulu yer...nnti kalau ada issue panas saya singgah lagi kat sini...selamat berskema....=) 

Amaran: Jangan salah kan saya kalau anda teros jadi skema selepas bace ayat ayat diatas..


No comments:

Related Posts with Thumbnails