CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 10, 2012

BUBUR JAGUNG

Petang khamis yang cuaca panas nak mendung. 
Nak pergi kedai cari kuih muih memang kemalasan.
Jadi saya buat la bubur jagung senang dimasak sodap dimakan.
Buat sendiri bole bajet gula dalam masakan kan.
Jadi takde la terlebih manis ke hape. Kan doctor suh diet cikit.
Nanti baby montel terlebey nak push pon susah camne toe.

Senang jer nak buat bubur jagung edisi cepat dimasak nie.
Tengok je bahan dibawah ni kompem memang express nyer bubur.
Ini saja bahan utama dia.
Dua tin jagung manis dan dua tin jagung manis berkrimm.
Juga santan cap harmuni. Saya pakai cap ni sebab sedap berkrim.

Cara buat nye ialah satukan semua jagung tin lam periuk. 
Taruk gula ikot tahap kemanisan disukai. Didihkan kejap jer.
Then masok kan santan Harmuni satu kotak kecil. Taruk secubit garam.
Didih kan sekejap jer jugak dan siap. Kalo nak lagi berbau best.
Sila la taruk daun pandan yek bape helai. Saya malas..
Okeh dah siap. Laju dimasak laju jugak dimakan. 
nyummmmmy....




No comments:

Related Posts with Thumbnails