CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 26, 2011

IFTAR MINGGU AKHIR RAMADHAN

 Oleh kerna terlampau banyak membazer makan luar di bulan ramadhan. Geng makan saya mencadangan untok memasak bersama sama.  Saya cam bese la kalo rezeki ni jangan la ditolak kan..Setuju ajer. Barang mentah dibeli oleh kawan saya tapi saya ade la hulur jugak. Tak hulur nanti kene maki..tatot..hiks.

Menu iftar homemade kami pada hari itu ialah menu ala thai. Cadangan adelah dari  pengerusi majlis. Saya ikot ajer la. Asal sodap tak sodap ku hempok seko seko kan..kih3..Resepi ditiru bulat bulat dari buku  Chef Wan.. Idolaku...;p

Pukul 5 gerak dari umah, hujan turun dengan lebat. Hujan rahmat kot nak bagi lagi lapar.. Makan pon bertambah tambah nanti. Kunun nak pegi bazar tapi malas sebab takot terlebih makanan plak. Nafsu saitoon la katekan..
Ni tauke kerabu tengah potong betik dan mangga muda.
Potong halus halus gitu..Pastoe terpotong jari sendiri boley..
Ntah masok ntah darah lam kerabu toe..kan xpasal jadi raja bersiong lak..
Tapi best gilos kerabu ni....pergghh..lagi sodap dari kodai punye..hihi
Ni gambo kerabu bile dah jadi kerabu..erkk..
Ingat macam banyak sangat jer tapi sekali makan da abes..
Unbelievable..kuikui..
Ni kawan saya punya tugas..Masak broccoli dengan daging hitam..
Sayur sedikit keras dan daging adelah best..
Practice make perfect..cube lagik..lol
Ni ialah tugasan saya masak ikan siakap setim..
Kalo bende setim setim ni sile la bagi saya..kompem terbaik saya buat..ngeh3
Ni menu paling best gilos..Makan pon puas woh..
Menu yang dimakan 4 orang sahaja. Ada percaya?
Sila lah percaya..Patot lagi banyak naseb barang mentah da abis.
Thanks god..Kawan saya memang gila makan laki bini..muahahaha.
Buah ceri dikutip segar dari ladang depan umah saya..musim buah la katekan
Maceh yer Chef Wan..Betol betol sedap kot..Sejibik ikot resepi buku ni.
Baru pestime try kot dah berjaya..syabas la untuk kami..

No comments:

Related Posts with Thumbnails