CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 26, 2011

RAYA RAYA SOOPING

Rabu yang lepas ke jalan TAR saya.. Pergi bertiga dengan my sis dan kawan saya si jizan. Ingat nak pegi berdua sekali makcik toe nak ikot. Pergi la amek dia kat umah..Naseb dekat ajer sebab saya pon da memang berbuka kat Sunway Pyramid.. Umah dia plak depan Sunway je. Kalo tak takde mase nak hamek k.

Gerak dari Sunway ke Jalan Tar pukul 9p.m sampai caner pukul 9.20p.m camtoe ikot NKVE memang laju jek. Toll plak ade dua..cisss. Sampai caner teros parking dalam hotel tepi jalan tar toe.. Malas nak parking tepi jalan tatot nanti tak pepasal kete kene hangkot dengan DBKL..Lagik haru.

Pergi JaLan TAR ni sebab omak saya suh cari kueh dan kerepek raya. Kunun murah la. Memula tak jumpa yang murah semua deret kedai area depan tarok arge RM25 sebekas..ciss.. Dah la kueh keras yang amat dan tak sodap. Kami pon memulakan misi mencari kuih murah tapi sodap..Masok la kami dalam dalam berhimpit himpit. Punya ramai soping memalam buta ni.. Ingat takde orang..kuikui.. 

Akhirnya jumpa jugak kuih murah yang sodap k.. Terharu saya..muahaha. Betol la orang kate berhimpit himpit dahulu bersedap sedap kemudian..erkk..Len macam lak pepatah ni kan.. Jangan pikiaq double meaning  hokey..Kalo rahjin cari cam saya berlambak kuih murah yang tiga balang RM25 pon dapat..Jadik sile cari rajin rajin yer.
Sebelom cari kueh misi pertama hari toe carik tudung raya. Kawan saya toe kunun azam nak pkai tudong teros..Takmo da pree hair..Ntah betol ntah tidak toe.Takot masa raya tudung pon terobang.. Cam saya gak toe cikit cikit..ngeeeee~
Geng sooping raya di Jalan TAR.. 
Esok nyer si jizan call dia gtaw sampai mimpi mimpi nak pegi lagi sini..
Gilos kan.Toe la ingat Jalan Tar nie low class per..keh3
Kedai pertama singgah ialah Hajra. Stuck kat sini jer dah sejam lebey..
Saya rembat selai tudung jer..Si jizan rembat 3 helai..Hamekk. Beratos gak membayor..
Makcik tengah try tudung..Pilih jangan tak pilih.
Kalo terobang gak pasnie tak tahu la saya..hehehe~
Bercandid kat gerai kueh raya mahal.. Bergambo je tapi rak beli pon.
Harapkan kuih je banyak dan cam cantek tapi keras dan takde rase.
 Harga mahal ya rabbi..Suh kasi diskaun sesen pon taknak kurengkan.
Jadi kami pon blah la ajer.. Berlambak lagi orang jual.. Buat makan  sendiri jela bang oii..

No comments:

Related Posts with Thumbnails