CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, May 22, 2010

FORBES TOP 10 SUPERMODEL

Sape xsuka tengok NEXT STOP MODEL sila kuar..haha.  Xdela. Bes jugak kan layan perangai dorang yang ala ala baru nak jadi Model tapi da buat macam macam hal. Nasib baik semua muka cantek dan hot. 

Kalo jadi Supermodel ni memang popular la serata dunia. Duet jangan cakap la. Berlongok longok tak taw nak buat ape da. Beli umah berpuluh2 sudah. Kereta jangan cakap la. Yang paling mahal pon bole rembat pejam mata jer. Tue yang ade Reality Show cam NEXT STOP MODEL sebab kompem ramai nak cube nasib kan.

Jom kita tengok FORBES punya list Supermodel yang paling kaya kat dunia nie. Memang terlampau kaya la. Xpayah keje  dok goyang kaki kat umah pon da xkesah. Sampai mati kompem duet xabis abis...hehe..


10. Carolyn Murphy ranks the 10th of the list (US $3.5 millions)


Carolyn Murphy dilahirkan di Panama City, Florida dan dibesarkan di Northwest Florida dengan jangka waktu yang singkat di England dan Maryland, akibat dari perceraian orang tuanya. Kerjayanya bermula pada usia 16 tahun, ketika ibunya mendaftarkannya di sebuah sekolah modeling. Tak lama kemudian, dia menjadi model tempatan di Florida, maupun di luar negeri di Jepun dan Paris. Menjadi model untuk Estee Lauder, CK, ELLE & laen laen..


9. Miranda Kerr- Victoria's Secret angel (US $4 millions)


Miranda May Kerr (lahir 20 April 1983) adalah model Australia yang dikenali sebagai salah satu Angels Victoria's Secret sejak pertengahan 2007. Dia adalah Australia pertama untuk menyertai dalam kempen Victoria's Secret, dan juga merupakan model fashion Portmans Australia dan David Jones Limited. 

Kerr mulai menjadi model dalam industri fashion ketika dia berusia 13 tahun, bermula pada chaay's Modelling Agency, dan akan selepas memenangi Carian model Australia kebangsaan 1997 yang diadakan oleh majalah Dolly dan aroma Impulse. Wajah Victoria Secret.

8. Daria Werbowy (US $4.5 millions)


Daria Werbowy (lahir November 19, 1983) adalah model Kanada. Dia mungkin paling dikenali sebagai jurucakap untuk produk Lancome Perancis.


Meskipun awalnya lahir di Krakow, Poland, Werbowy memegang  dua  warganegaraan iaitu kanada Ukraine.  Ketika dia berusia tiga tahun, orang tuanya Ukraine Werbowy berpindah ke Mississauga, pinggiran Toronto, Ontario, Kanada.


Werbowy pelanggan ialah Lancome, Prada, Yves Saint Laurent, Pepe Jeans, Roberto Cavalli, Gucci, Hermes, Valentino, David Yurman, Missoni, Versace, Louis Vuitton dan Chanel.


7. Natalia Vodianova (US $,5.5 millions)



Natalia Vodianova (bahasa Rusia: Наталья Водянова, lahir 28 Februari 1982)  adalah seorang model Rusia dan dermawan yang sekarang tinggal secara kekal di United Kingdom

Natalia Vodianova dibesarkan disebuah daerah miskin kota dengan ibunya dan saudara perempuan setengah dua, salah satunya mempunyai cerebral palsy. Sebagai remaja, Vodianova membantu ibunya menjual buah di jalan dan kemudian mendirikan gerai buah  sendiri dengan seorang teman untuk membantu keluarganya keluar dari kemiskinan. 

Pada usia 15, Vodianova mendaftar dalam akademi pemodelan, diberitahu dia perlu belajar bahasa Inggeris untuk berjaya, dan menguasai Bahasa dalam tiga bulan.  Pada usia 17, Vodianova telah pindah ke Paris, dan ditandatangani dengan viva Model.


6. Alessandra Ambrosio (US $5.5 millions)


Alessandra Ambrosio Corine (lahir April 11, 1981)  adalah model Brazil. Digambarkan oleh Tyra Banks sebagai "model masa depan dunia",  Ambrosio terkenal karyanya dengan Victoria's Secret dan terpilih sebagai spokesmodel pertama untuk "PINK line syarikat". 

Ambrosio merupakan salah satu Angels Victoria's Secret .Selain dari kerja model, Ambrosio merupakan sebagai Duta Nasional untuk National Multiple Sclerosis Society. Juga dipilih oleh AskMen.com sebagai Nombor 2 dari "Top 99 Wanita Paling Diinginkan tahun 2008"

Ketika Ambrosio berusia 12 tahun, dia mendaftar di kelas pemodelan, lalu mulai menjadi model untuk Dilson Stein pada usia 15 tahun.  Pekerjaan model pertama ialah muka depan majalah Elle Brazil.


5. Doutzen Kroes (US $6 millions)



Doutzen Kroes (lahir 23 Januari 1985 di Eastermar, Belanda) adalah model Belanda dan saat ini salah satu Angels Victoria's Secret.

Kroes dilahirkan di bandar Eastermar, di wilayah Friesland, Belanda. Setelah lulus SMA (HAVO), dia menghantar foto-foto syarikat modeling Paparazzi di Amsterdam. 

Kroes telah dipaparkan di Muka Depan Vogue, Harper's Bazaar, Seventeen, Elle, Marie Claire, Glamour, L, Avantgarde, Dazed & Confused dan numero. Dia juga muncul dalam katalog Victoria's Secret. 

Kroes kempen termasuk Gucci, Tommy Hilfiger, Escada, Dolce & Gabbana, Valentino, Versace, Hugo Boss, Guerlain, Bottega Veneta, De Beers, Escada, GAP, Gianfranco ferre, dan Neiman Marcus, Bottega Veneta, Christian Dior, Christian Lacroix, Dolce & Gabbana, Fendi Dsquared2, Jean Paul Gaultier, John Galliano, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Roberto Cavalli, Shiatzy Chen, Prada, Valentino, dan Versace.

4. Adriana Lima (US $7.5 millions)


Francesca Adriana Lima (lahir 12 Jun 1981) adalah model Brazil, dikenali sebagai Victoria's Secret Angel sejak tahun 2000, dan sebagai spokesmodel untuk kosmetik Maybelline 2003-2009. Pada usia 15, Lima selesai pertama di "Ford Supermodel Brazil" persaingan, dan mengambil tempat kedua pada tahun berikutnya di Ford "Supermodel Dunia"  sebelum menandatangani dengan Elite Model Management di New York City.

Lima tidak pernah berfikir tentang menjadi model, walaupun dia telah memenangi banyak memenangi ratu cantik di sekolahnya.  Namun, seorang temannya ingin memasuki satu pertandingan modeling dan mengajak beliau sekali. Lima memenagi pertandingan tersebut.

Pada usia 15, Lima mendapat tempat pertama di dalam "Ford Supermodel Brazil" . Dia kemudian memasuki tahun 1996 Ford "Supermodel Dunia" kontes dan selesai di tempat kedua.  Tiga tahun kemudian, Lima pindah ke New York City dan menandatangani kontrak dengan Elite Model Management. 

Model portfolio Lima dengan cepat mula berkembang, dan ia muncul dalam pelbagai edisi antarabangsa Vogue dan Marie Claire. Sebagai model, dia telah mengayakan pakaian pereka seperti Vera Wang, Christian Lacroix, Emanuel Ungaro, Giorgio Armani, Fendi, Ralph Lauren dan Valentino.

3. Kate Moss (US $9 millions)


Katherine "Kate" Ann Moss (lahir 16 Januari 1974) adalah seorang model Inggeris. Dia pergi ke sekolah Riddlesdown quality. Dia telah muncul di lebih dari 300 majalah  Pada tahun 2007, dia dicalonkan dalam senarai Forbes top model paling produktif, dianggarkan telah mendapatkan $ 9 juta setahun.

Moss dilahirkan di Addiscombe, Croydon, London ke Linda Rosina (Shepherd), pelayan bar, dan Peter Edward Moss, agen perjalanan. 

Dia menghadiri Ridgeway Sekolah Dasar dan Riddlesdown High School di Purley. Dia tidak terlalu dikenali kerana kejayaan akademinya, meskipun dia unggul dalam sukan. 

kerjaya Moss mulai saat Corinne Hari menghantar foto hitam-putih-nya, gaya oleh Melanie Ward, untuk majalah Inggeris, The Face ketika dia berusia 15, dalam foto berjudul "Third Summer of Love". 

2. Heidi Klum (US $16 millions)


Heidi Samuel (lahir 1 Jun 1973), lebih dikenali dengan nama kelahirannya Heidi Klum, adalah seorang model Jerman Amerika, pelakon, pembawa acara televisyen, wanita perniagaan, fashion designer, penerbit televisyen , artis, penyanyi dan sesekali. Dia berkahwin dengan penyanyi Inggeris Seal

Heidi dibesarkan di Bergisch Gladbach, sebuah bandar di luar Cologne oleh orang tuanya Günther, seorang eksekutif kosmetik-syarikat, dan Erna, penata rambut. 

Seorang teman memujuknya untuk mendaftar dalam kontes modeling nasional yang disebut "Model 92". Dari 25.000 kontestan, Klum terpilih sebagai pemenang pada tarikh 29 April 1992 dan menawarkan sebuah kontrak model bernilai US $ 300,000 oleh Thomas Zeumer, CEO Metropolitan model New York.

Sebagai pemenang, dia muncul di Gottschalk Late Night Show, sebuah acara televisyen atas Jerman dengan host Thomas Gottschalk. Dia menerima kontrak beberapa bulan kemudian setelah lulus dari sekolah.

1. Gisele Bundchen (US $25 millions)


Gisele Caroline Bundchen (lahir 20 Julai, 1980) adalah model Brazil dan pelakon filem sesekali. Menurut Forbes, ia adalah model yang tertinggi yang dibayar di dunia dan juga wanita terkaya keenam belas di dunia hiburan,  dengan sekitar $ 150.000.000 bayaran seminggu. Juga bertindak sebagai duta besar United Nations Environment program.

Awalnya, Bundchen ingin menjadi pemain bola tampar  profesional dan  bermain untuk pasukan Brazil, Sogipa. Sementara di sekolah, Bundchen selalu diejek oleh sebagai "Olivia Palito" (Bahasa Portugis untuk Oyl Olive, GF Popeye yang kurus).




Dalam sebuah pusat membeli-belah, semasa makan di McDonald's bersama teman-temannya, Bundchen ditemui oleh agen model. Dia kemudian dipilih untuk kontes nasional, Elite Look of the Year, di mana dia mendapat tempat kedua - Claudia Menezes, dari Bahia, mengambil tempat pertama. 






No comments:

Related Posts with Thumbnails