CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 24, 2010

BIJAK DOLU BIJAK SEKARANG

"TING" bunyik mase depan yang gemilang dan terbilang. Tapi gemilangnya sekejap je kot. Tiap taon keje saya memang tunggu dividen jek manjang. Ntahapeapekan simpanan plak makin menyusut bukan membusut... Belom masok lagi dividen da berangan nak beli macam macam. Camno la nak membusut sampai beratus riban..Tangan kiri nie memang siot.. tahu jek kalo nak dapat duet manjang gatal...Cisss.  Nak garu manjang memang payah jadik terpaksee la kuarkan untok menyembuhkan gatai gatai tapak jari kiri..ngehehehe~ Mujarab yer..Sile cube kalo xcaye..

Taon ni punye dividen banyak la ckit jek dari taon lepas.. Ntah bape dapat pon xtau la saya. Dah rezeki hamek je la kan walau cikit cmne pon... Xsabor lak nak hupdate buku BLU nie.. isk3. Taon depan baru bley hupdate..Naseb kan. kalo tak memang muke saya orang pertama da berator kat kaunter nak hupdate siap borang kuar lagik..ghahhaha.. Tapi xkot taon nie.. Dah matang cikit kan da nak tawen..weee~
Burok da pon buku nie asek dok kuar xmasok masok jek...
Memang bijak dulu bijak sekarang btol kan..
Dah 7 taon da saya simpan tapi xbanyak banyak gak..Huwaaaa~
Mase toe umor saya baru jek sueet 19..Bijak kan..;P
Sepanjang 7 taon keje saya mengecop jari kiri jek la..
Dah asik kuar manjang masoknyer sekali taon..adeii..
Memang terbaek!

Info Dividen ASB dari taon 2005 till 2010
2005: Dividen: 7.25% Bonus: 1.75%
2006: Dividen: Bonus: 7.3% Bonus 1.25%
2007: Dividen: 8% Bonus: 1%
2008: Dividen:7%  Bonus: 1.75%
2009: Dividen: 7.3% Bonus: 1.25%
2010: Dividen: 7.5% Bonus: 1.25%



No comments:

Related Posts with Thumbnails