CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 23, 2010

KEDONDONG PABERET SAYA

Tahu ape itu kedondong idak? Kedondong ialah sejenis fruit..wakaaki.. memang mintak dikaki kan kalo xtahu. Buah ni kalo dia berbentuk sebiji buah memang saya kompem xmakan dan xlayan.. Sebab kalo makan begitu saja memang mintak ampon ngilu rasenyeh. Xlalu kot nak gigit dan telan sebab sangat masyam giler. Jadi sepanjang saya di muke bumi nie belom penah rase buah toe lam bentok buah..hehe.

Tapi kalo lam bentuk jus ianya adelah sangat sooodap xbohong okeyh.. Lagi sedap dari air asam boi.. Masam masam yang bole diterima dek tekak dan gigi. Terase ngilu kalo kite mengigit buah kedondong yang masyam kann... jadi xpayah la susah susah sebab mari minum ajer jus kedondong yang masyam manees lagi best. Kompem terbaek dan segar dari kebun buah..

Port terbaekkk melayan air buah kedondong nie ialah tempat paberet saya lepak mencuci mate mase zaman silam mude mude belom gemut dulu.. Sekarang ngak bole dicuci da mate nie...mau kene sabun plak kan kan dengan En Gemut jugak..hehe. Jus kedondong paberet saya bole didapati di Pak Li kopitiam. Kalo untok budak budak UiTM SuxLam memang kompem tawu la.  Sebelah je dengan Mamak Kulapa...@name sebenar Khulafa..hihi.  So..sape sape mau mencube sile pergi cube minum disane yer. Laen laen kedai pon ade jugak tapi xsure la sedap macam di Pak Li kowt..

Air Kedondong saya dan Honey Lemon dia...
Yang saya punye sangat best wokess..
My Lil Sissy dengan air xsedap beliau..weeee~
Digandingkan plak dengan kuetiow panas panas memang terangkat wuiii.. Memang layan~

2 comments:

nur aisya humaira said...

jeruk kedondong paling best...:D

AQMAR said...

jeruk cam ngilu jer bnyik..hehehe

Related Posts with Thumbnails