CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 20, 2010

OH MALAYSIA


Dengar cite Parlimen nak pindah kan ke PICC Putrajaya. Bangunan yang berharge 600 juta ringgit tue..Haiya.. Abis bangunan parlimen lame tue plak nak dijadikan tapak warisan. Baru usia xsampai ratusan taon da jadi bangunan warisan..Gilo aper.. Kalo negara laen ratus taon baru bole jadi muzium.

Alasan munasabah nya ialah sebab wiring semua da uzur..huhuk.. Dah cam xbole baiki balek jer.. Cam dah xde alasan laen nak wat...Cakap je la nak dok lam bangunan baru.. Lagi canggih manggis. Bangunan yang ade tue xberape nak canggih lagi da.. out dated. 

Hebat dan kaya betol kan Malaysia nie.. Kalah negara laen kalo soal membazer duet rakyat.. Lom lagi masok kes Istana Negara nak wat yang baru. Yang lame pon nak wat warisan jugak.. Huyoooo.. Sangat kaya Malaysia ni.. Rakyat nya seperti bese xde plak kaya raya cam Brunei caner.. 

Taraf hidop camtoe la gak.  Sibok plak nak bina bangunan mahal mahal. Apekejadahnya xtahu la. Cam ramai sangat rakyat Malaysia ni nak p melawat Tapak warisan. Kompem jadi umah antoo nanti.. 

Pindah kan sekali perpustakaan negara, RTM, Istana Negara, Tugu Negara, Muzium Negara, Arkib Negara, Zoo Negara... Pindah semua kat bangunan baru.. Bangunan lame kita wat warisan dan jadikan Muzium. Mesti ramai pelancong nak amek gambo nanti wat kenangan... Baru banyak cikit projek, duet rakyat bertukar tangan.. ekonomi pon terjana kan kan.. Hebat perancang ekonomi Malaysia nie!! i adore u babe...haha.




2 comments:

Shiela Latif said...

adik...betol sangat apa yang awak cakap segala yang diatas tue...diorang nie senang2 jek kan pindah bangunan baru...

kerja nak sedap n bergaya jek...pengabeh2 duit rakyat jelata nie jugak yang abeh...dah tue benefit untok rakyat nie pulak sibuk nak cut cut...

subsidi ni nak tarik...pengabeh subsidi gula pon nak tarik...dah tue...minom tak payah pakai gula banyak2 dia kata...takot ken kencing maniisss...huhuhu...pandai betol dia putar balik...kehkeh

AQMAR said...

haha.. itu la pasai. ni semua saje nak bazer duet rakyat.. bnyak lagi kot benda laen yang kene wat.. Jalan raya yang tersopak tue xnak la repair btol2.. lobang cner cnie.. orang papa kedana xnak la tlg...huhu..ade ckit pelik dgn Msia ni kan..benda yang da elok tue la mau dikecohkan...penin~

Related Posts with Thumbnails