CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 28, 2010

SKOOL


Sekolah saya~ Banyak da sekolah saya kuar masok nie.. Yang masok xkuar kuar xde la plak. Yang masok asik kuar yang banyaknyer.. Macam macam sekolah dah saya bertukar..Isk3. Memang Xsonok bangat yer. Kawan pon idak ramai. Dah asik bertukar sekolah bagai. Mane nak ade kawan ramainya kan. Baru nak jadi geng da pindah skool len.

Darjah 1
SEK REN KEB BESERAH, KUANTAN
Xingat la saya sekolah nie best ketidak sebab baru je masok sekolah kan. Tapi yang ingat ade Cikgu kelas garang nak mampuih name cikgu Halimah.. Garang beb.. Tapi saya memang xmakan saman. Dia suh duk bersila reramai kt bawah. Saya duk ataih kusi jer.. Ingat saya takot~haha.. Tapi setaon jer sempat sekolah kat situ sebab my daddy mau pindah di kampong.. Jadi jom Balek Kampong..Hoho~ Balek kG...

Darjah 2-6
SEK REN KEB ROMPIN,PAHANG
Sekolah ni paling lame saya bersekolah. Sampai abis sekolah rendah la. Sekolah kat kampong ni ramai la sedara mara satu sekolah nie..haha. sangat best ok.. Jenjalan lam sekolah macam jenjalan umah sedara plak..aiyarkkk.. Yelah.. Dah asik jumpa sepupu sepapat lam sekolah tue xker haru~ 

Sekolah ni memang best sebab dari saya masok sampai abis. Sekolah ni makin cantek plak. Macam macam ader..Macam macam menan ader.. Datang jer waktu petang.. Sampai tiang sekolah pon boleh dok wat menan..Menarik sungguh kan. Bukan nak blaja bersungguh sungguh.. Datang main jer lebeyh..

Tingkatan 1
SEK MEN  KEB AGAMA ROMPIN, PAHANG
Ini sekolah paling cepat saya kuar.. Sebabnya xmampo saya menghapal la. Yang heran bole plak saya lulus semua ujian nak masok sekolah ini.. Sebelom masok tue memang ade peperiksaan sebab hanya ada 2 kelas jer bagi bebudak Tingkatan 1. 

Sekolah nie strict gilos beb.. memang hari hari perhimpunan jer keje.. Pas perhimpunan kene spotcheck.. Nak tengok pakaian mengikut sahsiah rupa diri ke tidak. Kalo x ape lagikan. Masok bilik disiplin la..Seksa saya...haha. 2 bulan jer sempat blaja sekolah ni. 

Tingkatan 1-2
SEK MEN KEB ROMPIN,PAHANG
Sekolah nie lam 2 taon jer sempat belajar. Mase tingkatan satu saya masok kelas pertama sekali aliran arab gitooo. Tapi bahasa arab satu habok saya xtaw..huhu.. Sebab kalo ade klas bahasa arab memang bayang saya sekali sekala jer yang ada. Sampai cikgu arab tue pon da anti ngan saya nie..huhu.

Sebab tue la haram jadah satu perkataan pon saya xhingat. Dah cikgu pon memang anti ngan saya..ngehehe. Lam class nie bebudak sangat perasaan bagos sebab klas pertama dari 14 class kan. Giler banyak sebab sekolah nie satu satunya ade kat Rompin mase tue..Lansong xsuka kelas nie. Dalam klass ni jugak saya lansong xwat keje sekolah math selama setaon sebab cikgu dia sangat xgarang dan cam xmo mengajar jer. Saya ape lagikan dok goyang kaki la kat blakang..huhu.. Sebab tue la math asik fail memanjang. Kene sumpahan ngan cikgu math tue kowt...wahaha~

Tingkatan 2 saya pindah kelas kedua lam sekolah tue.. Memang hebat saya sebab result sangat merah~ Nak bagi report kad pon cam kene berdoa dulu..huhu. Seyes memang BM je kot yang lulus.. Giler terok kan sebab saya xsuke dok lam klas pertama tue..Hipokrit~huhu. 

Tingkatan 2 sangat best untok saya.. paling best...huhu...Tapi xlame sebab kene pindah dah plak~ aiyooo~

Tingkatan 3-4
SEK MEN KEB TAMAN SELAYANG II / SRI SELAYANG
Sekolah ni sekolah pertama saya bila pindah di selangor. Sekolah tengah bandar Batu Cave okeyh. Jadi dekat la dengan Batu Cave. Jadi sekolah ini sangat 1 Malaysia la..hehe. Xpernah saya tengok sekolah yang berbilang bangsa camnie. Pas pindah ke Selangor baru la merasa okeyh.. Dulu sekolah kat Kampong budak Melayu jer ramai nyer. 

Best jugak la sekolah ni sebab sekolah baru.. Jadi tengok pon sejuk mata memandang..hehe. Dalam class pon okeyh kowt tapi bebudak lam tue cam xminat blajar jer sebab lagi minat bersukan. Cam saya plak dua dua xminat.. Jadi dok la melangot jer tunggu cikgu masok. Mase nie saya minat subjek sejarah jer. hehe.. Memang subjek tue je A memanjang la. Yang len bole wat telor hancus..ngehehe

Tingkatan 5
SEK MEN KEB SELAYANG BHARU
Sekolah terakhir saya. Sekolah nie memang saya boring bangat tahap cipanzi. Pindah sebab my daddy pindah umah. Jadi sekolah nie dekat jalan kaki jer. Xyah naek bus okeyh.huhu. Dah la burok.. Orang lam tue pon burok perangai.. Ramai tol gangster lam sekolah nie.. memang xbole blah. 

Xde ape ape kot nak cite tentang sekolah nie..melainkan lam class saya xde subjek Perdagangan. Dah la saya amek subjek tue mase skolah lame. Memang blaja sendiri jer la. Bace buku sendiri. Nasib baek cikgu ekonomi saya baek. Dia la yg bagi semua buku latihan perdagangan soh buat banyak banyak. Akhirnya dapat la A1 subjek tue tanpa masok clas selama setaon...ngehngeh.. Yang len malas nak cite tapi semua ok lalalala...hehe~

UNIVERSITAS
UiTM, SHAH ALAM
Malas nak cite zaman universitas nie sebab sangat best kowt. Kalo cite sampai taon depan pon xabis la.. Jadi saya pendekkan ajer..hehe

DIPLOMA CULINARY ART

JOm kite jadi CHef Wan men masak masak okeyh. Jangan ingat saya xpandai masak. Cakap jer nak makan aper.. Nanti saya belikan~ Wahahaha.. Memang penat kot masok course nie...huhu.. dan panas sebab asik kene pakai baju CHEF tue ajer.. Tangan dan jari pon hancus sebab asik terkelar jari sendiri..wuwuwuwu.. Sakit siot.. Minyak panas jangan cakap la.. Siap tercelup semua jari lam tue.. Sib baek tak garing jer. Kalo x memang rangup la~hehe


BBA(Hons) MARKETING
Mase zaman degree nie sangat best.. Bukan best aper nyeh.. Sebab mase nie saya dapat kete pergi class.. Aper lagi beb memang berjimba sakan la...ngehngeh. Abis class memang ade jer program. Memang xsenang dok lam bilik la..panas ajer rase..Xde mase nak study lebeyh lebeyh.. Memang bejimba sangat berlebihan mase nie.huk3

Tapi  subjek mase ni ade yang susah dan senang. Yang paling Susah ialah Law .. Sampai terkantoi saya disitu..huhu.. Tue la berjimba sakan.. Kan da binasa diri.. Ape lagikan orang cuti saya tengah study lagi sebab amek SHORT COURSE... huhu.. Nasib baek lepas dengan jayanyeh jugak.. Takper dapat gak rase azab skali dok ngulang subjek. Pastue memang menjadi pengajaran sangat berguna la..hehe. Jadi kalo nak berjimba hagak hagak la kan. Mase exam sila tambat kaki anda kat katil..

Habis la mase saya menjadi student.. Sebab nak sambong study lagi memang otak saya da beku kot. xde mase nak blajar da. Kalo kene blajar lagi bole kene sindrom sakit hati yang kronik..hik3.. Jadi sapa sapa yang rajin tue.Sila sambong ya.. Jangan tiru cam saya...wasssalamun...





4 comments:

SheyPull said...

wah2....bk nye sekolaha wk neiw..
suke ek pindah2 sekolah nie..
hehehehe

AQMAR said...

hahaha.. my daddy suke pindah2 okeyh.. i ikot ajer..ngaagagaga~

sweetsal said...

waa..ni mesti pandai masak ni...

AQMAR said...

hahahaha... mesti la...;P

Related Posts with Thumbnails